Projekat finansira
Evropska Unija
Search
Close this search box.

Koju školu upisati?

Ovaj izvještaj osim pregleda stanja na tržištu rada i u srednjoškolskom obrazovanju ukazuje na specifične smjerove koji se nude u okviru srednjeg obrazovanja, ali i preferiraju od strane učenika. Izvještaj je informativnog karaktera i ne sugeriše na bilo koji način koje bi škole učenici trebali upisati.

Podijelite vijest

(Sarajevo, 14.06.2022.) Krajem svake školske godine roditelji i učenici završnih razreda osnovne škole suočavaju se sa jednom od najvažnijih profesonalnih odluka – koju srednju školu upisati? Donošenje te važne odluke ne bi smjelo biti ostavljeno za sami kraj školovanja, već bi kroz profesionalnu orijentaciju u toku školovanja učenik morao biti usmjeravan, a sam odabir srednje škole rezultat jednog procesa. Kako bi pružili podršku roditeljima, učenicima, ali i školama i ministarstvima, Federalni zavod za zapošljavanje je izradio izvještaj „Koju školu upisati?“. Izvještaj je izrađen uz tehničku podršku projekta Evropske unije „Unapređenje istraživanja tržišta rada“.

U izradi izvještaja korišteni su primarni i sekundarni izvori podataka, a sam izvještaj zasnovan je u najvećoj mjeri na prikupljanju i obradi podataka iz različitih izvora administrativnih podataka: Federalni zavod za zapošljavanje i kantonalne službe za zapošljavanje, Federalni zavod za statistiku, kantonalna ministarstva obrazovanja i drugi. Izvještaj može biti od koristi školama u provođenju aktivnosti vezanih za profesionalnu orijentaciju, naročito ako se posmatraju zajedno s podacima službi za zapošljavanje o ponudi i potražnji na tržištu rada, zapošljavanju, tj. brisanju nezaposlenih s evidencija ovih službi zbog zaposlenja u poslovnim subjektima, te zanimanjima za kojima su poslodavci prognozirali potražnju kroz anketiranje poslodavaca u sklopu istraživanja tržišta rada“ rekao je Omer Korjenić iz Federalnog zavoda za zapošljavanje.

Ovaj izvještaj osim pregleda stanja na tržištu rada i u srednjoškolskom obrazovanju ukazuje na specifične smjerove koji se nude u okviru srednjeg obrazovanja, ali i preferiraju od strane učenika. Izvještaj je informativnog karaktera i ne sugeriše na bilo koji način koje bi škole učenici trebali upisati.

Sama analiza stanja na tržištu rada i srednjoškolskom obrazovanju otvara niz pitanja, ali i ukazuje na probleme. Poseban problem je sve manji broj učenika. Na osnovu dostupnih podataka, ukupan broj učenika srednjih škola u razdoblju od školske 2009./2010. do 2018./2019. godine je u konstantnom padu. U školskoj 2009./2010. godini, srednje škole pohađalo je 95.134 učenika, dok u 2018./2019. godini taj broj iznosi 76.174 i manji je za 19,9%. Pad je prisutan u svim kantonima, a najveći je u Tuzlanskom, Zeničko-dobojskom i Hercegovačko-neretvanskom“, istakao je dr. Ranko Markuš, rukovodilac Projekta. 

Projekat „Unapređenje istraživanja tržišta rada“ pruža podršku zavodima za zapošljavanje u unapređenju aktivnih mjera zapošljavanja, poboljšanju saradnje sa poslodavcima, razvoju strategija zapošljavanja, a posebno će pomoći tokom procesa strateškog planiranja i izrade okvira za zapošljavanje u Bosni i Hercegovini. Projekat se implementira u saradnji sa NIRAS, GOPA i Službom za zapošljavanje Republike Francuske u periodu od 1. septembra 2020. do 31. decembra 2022. godine.

Više informacija o EU projektu „Unapređenje istraživanja tržišta rada“ na linku:

trzisterada.ba/index.php/bs/pocetna/

PROČITAJTE

POVEZANE VIJESTI